sâmbătă, ianuarie 25, 2020

ALTĂDATĂ STRADA MARE DIN BACĂU



Pe vremuri strada mare era plină de femei
Făceai doi paşi şi dădeai cu ochii de-o gambă fină
De-o clorofilă
De sâni bogaţi în perspective văzute de jos
Zone poplitee superbe încordate doar într-atât
Cât norii cumulo-nimbus să-ţi amintească
De  malaguenia salerosa despre care nici acum nu ştiu ce înseamnă
Era voie să fumăm era voie să tragem o duşcă
era voie să ne iubim pe noi înşine
poliţişti serioşi cu diagonală întorceau cascheta cu cozorocul la ceafă
În semn că şi ei fumeză şi iubesc în timpul lor liber când plouă

Avea becuri doar din doi în trei strada mare cea plină de femei şi de glod
Şi poate trăiam viaţa altui om mai înţelept mai sensibil
Urmărind călcâie rotunde din care creşteau aripi de înger
Care naiba ştie unde zbura

O feliuţă de caşcaval mi-ar fi plăcut între dulcile vorbe de amor
observaţi condiţional - optativul pervers care pune
şi o dorinţă şi o condiţie pe acelaşi plan
Ca şi cum o fiinţă ar fi egală cu un cadavru
Dar eu n-am trăit viaţa altui om
şi nici moartea altuia n-o s-o am
Mi-am purtat nopţile uneori singur
Alteori uitat
Vedeam prin parbrizul aburit cum scoate vecinul
Din dulăpiorul cu icoane şi medicamente de inimă  
o lumânare din ceară şi-o aprinde cu bricheta zippo
Trăgea flacăra pe nări şi ochi-i luminau
Toată strada mai ceva ca farurile cu xenon
De pe maşina lui furată din germania şi nimeni nu vorbea despre asta

Doar eu ştiam că-i pentru mine lumina aceea
Şi te rugam să-mi spui ceva ce nu ştiu
Să-mi şopteşti la ureche să nu audă toată strada
Că mă iubeşti ca nebuna 
pe bancheta din spate impregnată de  feromoni
Numai să nu ne vadă nimeni
iubindu-ne pe strada mare plină de femei

Un comentariu:

  1. `Val esti " maturator de praf de stele si cusurgiu fara cusur" fiindca ' Strada Mare" se cheama "Broadway" , mai mult sau mai putine becuri pe stalpi ,chiar nu are importanta, dar sanii, gambele si celelalte "libertati" fac sa nu se deosebeasca Bacaul de nicio urbe de nicaeri.
    Si totusi Ghita Bacovia a spus ce a spus in Bacau, la o crasma de pe Starda Mare si nu de pe nu stiu care Broadway

    RăspundețiȘtergere