joi, mai 02, 2013

UN POEM DE DOI MAI


CÂND HEM SE ÎNTOARCE ÎN MINE

Literele negre pe care le citeşti ca să-mi afli gândurile
sunt scrise cu ţesuturi cu tendoane şi muşchi
cu epididim cu sinusuri şi Meninge

criticii literari vor greşi încă o dată
dibuind sensuri la care nu m-am gândit
vor spune că Versul e incandescent că
stilul revoluţionează Arta Poemului
că scrierea mea fără punctuaţie arde
dar tu află că ţesuturile absolut  umane cu care scriu eu Nu iau foc
deşi mi-aş dori să se vadă flăcări şi artificii pocnind
în toiul poemelor mele ignifugate cu Lacrimi
pentru că nimeni nu mai stă să asculte poveşti triste de Viaţă
mici drame cu moartea câinelui drag
cu destrămarea unei iubiri Planetare
plata impozitelor sau pierderea trenului
nimeni nu mai ascultă pe nimeni pentru că Toate astea
se întâmplă oricui Oricât de bine s-ar feri să citească
Poeme scrise cu ţesuturi umane

dar trebuie să ştii totuşi că
odată cândva l-am cunoscut pe hemingway
la sloppy joe’s un Bar din america
Hemingway scriitorul acela
tocmai venea de la pescuit cu o Doradă în spate
purta o cămaşă foarte murdară şi ne-am apucat
să bem rom cubanez de contrabandă cu multă Fervoare
era bucuros să cunoască pe Cineva din balcani
şi mi-a permis să-i spun hem

voi vânaţi pe-Acolo prin românia
m-a-ntrebat Reporterul de Război hemingway
eu am plecat ruşinat privirea
nu prea Doar câţiva se adună o dată pe an şi împuşcă mistreţi Restul se sinucid
şi tu val
eu vânez doar Cuvinte hem doar simple cuvinte Le pândesc alerg după ele
şi când le prind le ţintuiesc pe Hârtie cu ţesuturi din mine

Asta e a hohotit el scrisul e un sport al naibii de Sângeros
dar vânătorii nu se sinucid niciodată
spre Deosebire de cei ce ţintuiesc cuvinte
pe hârtie cu ţesuturi umane

mi-a umplut paharul Apoi s-a lăsat înconjurat
de câteva personaje exotice şi s-au pus cu toţii pe cântat
dos passos abia de se auzea îngânând la Refren
despre componenta umană
şi despre gustul de Libertate al romului cubanez de contrabandă

când a venit timpul ca Noaptea aceea să se sfârşească
eu m-am întors în românia mea Dragă cu gândul la Revoluţie
hem a plecat în spania auzind pentru cine bat Clopotele
apoi O vreme a vânat submarine nemţeşti în caraibe
iar când s-a săturat de hăituit eternitatea şi zădărnicia
s-a sinucis

Niciodată n-am stat cu el la acelaşi etaj într-un hotel din madrid
şi nici n-am iubit amândoi aceeaşi evreică blondă Nespus de frumoasă
dar dacă aş scrie despre tristeţea vânătorului Hem
când s-a sinucis
m-ar asculta Cineva   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu