vineri, iunie 03, 2011

ŞPAGA ŞI FUMATUL

În spitalul ăsta, cel puţin două reguli sunt respectate drastic de toată lumea: interdicţia de a fuma şi şpaga. Din cinci în cinci metri, pe coridoare, vezi afişe care te anunţă că fumatul îţi poate aduce amenzi între 500 şi 1000 de lei, indiferent că e practicat în interiorul sau în curtea spitalului. Vicioşii au depistat însă un cotlon în fundul curţii, sub un castan uriaş, între centrala termică şi o magazie istorică, printre schelete de paturi şi vestiare de tablă ruginite, unde trag la tutun, păzindu-se de pompierii care mişună ca nişte gîndaci roşii. Acu doi ani a fost panică mare din cauza unui incendiu care a mistuit etajul patru, şi de-atunci, pompierii spitalului sunt mereu în alertă. Bine, că incendiul de-atunci s-a declanşat de la un aparat de sudură, nicidecum de la o ţigară. Dar s-au luat măsuri de prevenţie, nu?
Cu şpaga nu-i nici un avertisment, dar, aseară, sub castan un pacient de prin Cluj, aflat la a patra operaţie de cancer de prostată, mi-a povestit că rămăsese dator la chioşcul din incintă cu vreo trei lei. Luase nuşce şi vînzătoarea a zis că nu-i bai, să-i aducă banii mai tîrziu. Domne, zice ardeleanul, şi-am uitat ca toţi uitaţii ş-abia azi mi-am adus aminte. Şi iau zece lei şi cobor la fata să-i dau datoria. Numa ce mă-ntîlnesc cu ea pe hol, căra nişte lăzi, şi-i întind banii şi-i zic mulţam. Şi aia se uită la mine şi-mi zice: Ce faci nene, mă bagi în bucluc? Ţîne-ţi banii. Vrei să mă ieie deneau'? Că-s camere peste tot şi zice ăia că-i şpagă.
Auzi domne, să nu mai poţi da o datorie înapoi, de frica deneaului.

3 comentarii:

  1. Esti cam obraznic! daca nu se fumeaza, NU se fumeaza, si gata! poate dai foc la ceva pe-acolo; ai grija; sau incasezi vreo amenda; nah, ca asta ti-ar lipsi :) Sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă păzesc ca de dracu, stai liniştit...

    RăspundețiȘtergere
  3. ...si cum varane,nici un fum,nimicutza ,nimicutza?!...iote de aia s'a amanat nush'ce sfarsit a nu stiu ce! ...fumaciosu' de la palat!

    RăspundețiȘtergere