luni, decembrie 29, 2014

BATJOCURA EON

Azi, 29 decembrie 2014, la 8.30 s-a luat curentul. S-a mai oprit şi alte ori.  Era viscol. Iarna nu-i ca vara. Sunt empatic. S-a pus o cioară pe-o sârmă şi pac, iaca scurtcircuitul. Pot să înţeleg, dar ar trebui să ştiu când se rezolvă, că e luni, şi am treburi care, fără electricitate, mor în proiect.   La 9.00 sun la 0800800929. După 20 (douăzeci!!!) de minute în care am ascultat o muzică enervantă  întreruptă din minut în minut de vocea antipatică a uneia care-mi tot spunea să nu închid că voi fi preluat imediat de unul din operatori, mi-a răspuns o voce de mascul. Omul părea extrem de satisfăcut şi, cu greaţa unuia care e mare şef, mi-a comunicat că ar fi bine să am răbdare, că la ora 16.00 (!!!) voi avea curent – şi, deci, cădură, apă şi internet. Pe motiv că linia de înaltă tensiune a căzut. Dar se lucrează.  Bun, zic.
Pe la prânz, vecinul de alături mă sună să mă-ntrebe dacă am curent. Că pe partea de vizavi a străzii (Calea Romanului, în oraşul european Bacău), este. Dar şi pe partea asta este, până la jumătatea străzii. Ei, na. Aşa e iarna. Să avem răbdare.
 La 16.30, sun din nou la numărul nenorocit 0800... Tot cam după douăzeci de minute, când îmi dispăruse orice urmă de speranţă, răspunde o voce suavă care mă-ntreabă cum mă cheamă. Iac-aşa mă cheamă, da-n curând n- o să mă mai cheme în niciun fel, că am să îngheţ, că nu-mi daţi curent. Şi o să îngheţe şi instalaţia. Plus că am nevoie să dau niscai emailuri urgente. Domniţa zice că linia de înaltă tensiune n-a avut nici pe dracu, doar că un transformator s-a defectat şi va fi înlocuit până la ora 19.00. Carevasăzică, cretinelul plin de scârbă cu care vorbisem dimineaţă a făcut mişto de mine. Mi-a tras-o şi după aia a sorbit din cafea, şi a aşteptat alt telefon de alt abonat cretin ca mine care plăteşte facturile  şi salariul lui.
Între timp, se întunecă, pot să reflectez la factura de 300 lei pe ultimile două luni, mai mare cu 100 decât aia de anul trecut pe aceeaşi perioadă. Şi, bineînţeles, să umplu frigiderul EON cu carne. Sun vecinul, sun vecinii care stau, ca şi mine, în beznă. Şi ei bagă EON-ului tot felul de organe în gură.
 Doar că EON n-are gură să intre ceva în ea. EON are gură doar ca să ne sugă banii. Şi are angajaţi care să le-o tragă abonaţilor  tâmpiţi care-şi plătesc facturile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu