Pe măsură ce înaintez în vîrstă,
îmi plac din ce în ce mai mult femeile din tablouri.
Uitaţi-vă la
ele cum plutesc, înşirate pe zid,
ca-ntr-un cortegiu de naiade,
graţios împrăştiind în jur parfum de tinereţe
veşnică.
Femeile din
tablouri te
îndeamnă să mai trăieşti o zi.
Chiar fără de straie, au demnitate şi sunt pozitive.
Cum deschizi ochii, dimineaţa, dar şi cînd vii obosit
de la muncă,
ele vibrează la fel de zîmbitoare şi cochete.
Nu trebuie decît să-ţi apropii urechea ca să le auzi
şoptind cu tandreţe
HELLO, DRAGULE!
Şi să le simţi fierbinţeala pielii şi pulsul vital de
sub sîni.
Niciodată, femeile din tablouri nu te vor trezi la miezul nopţii
să te întrebe la ce te gândeşti.
Lor nu
le pasă la cine,
cum, unde, cînd, ce gîndeşti.
Oricare femeie pe care-o vezi în ramele de pe simeze
Oricare femeie pe care-o vezi în ramele de pe simeze
nu e o ticăloasă, nu
vrea să se uite la telenovele,
nu-ţi umblă în mailuri, în semeseuri,
nu te
urmăreşte peste tot, sufocîndu-te.
Ea face tot
timpul ceva ce chiar îşi doreşte să
facă: te iubeşte.
Şi, de obicei, e vorba de ceva mult mai interesant,
mult mai misterios, pentru că ea, în cele patru
laturi ale portretului,
emană serotonină,
dezvăluindu-şi fără fasoane frumuseţea, caracterul,
atitudinea.
O femeie dintr-un tablou îşi cunoaşte valoarea,
n-are nevoie de flori, de asfinţituri, de parcuri
cochete,
de poeziile tale.
Ea este sigură
de cine este, ce
este, ce vrea, cît
vrea, şi de la cine.
Sunt puţine femei
din tablouri cărora le pasă de ce-ai
putea gândi
despre ele sau despre ceea
ce fac.
Ele nu se răstesc la tine
în timpul unui concert, la operă, la un vernisaj,
sau în mijlocul unui restaurant
foarte scump.
Desigur, dacă o meriţi, nu ezită
să te ucidă cu mîngîieri, cu săruturi,
să-ţi bage pe gît cu de-a sila stoluri de fluturi
care-ţi produc furtuni prin stomac pînă la moarte.
Şi, poate, şi după aceea, la o cafea, în Paradis.
O femeie dintr-un
tablou are curaj să te prezinte prietenelor ei.
Nu-i prea
pasă dacă eşti atras de alte femei, din alte tablouri,
pentru că ştie
că ele nu o vor trăda.
Dar, atenţie! pe măsură ce îmbătrînesc,
Dar, atenţie! pe măsură ce îmbătrînesc,
femeile din
tablouri capătă darul ghicitului.
Nici nu-i nevoie să-ţi
mărtusiseşti păcatele unei femei înrămate,
prinsă-ntr-o secundă de lene, sau în mişcare, şi atîrnată
pe un perete.
Ea-ţi ştie
întotdeauna, toate păcatele.
Cît bei, cît fumezi, cît iubeşti.
Ea înţelege că eşti făcut să vînezi, vînătorule.
O femeie într-un tablou,
desenată cu linii care-i respectă formele trupului,
arată bine
cu un ruj sexy,
strălucitor,
mai ales dacă poartă pe umeri un văl de tandreţe.
O astfel de femeie, cu totul la vedere, deschis şi onest,
se cuibăreşte în tine
şi nu poate muri niciodată, atîta timp cît trăieşti.
Şi astfel, te face nemuritor.
Înveşnicită cu acid erotic concentrat pe un carton,
de ţi se face flacără în faţa ochilor,
femeia din tablou e şi cîntec, şi dinamită.
E vis încrustat în mătase sau
dorinţă ucigătoare în marmură.
E linişte, candoare, sau zbor.
Cîntarea Cîntărilor, Lorelai,
Madame Pogany.
Dar, inseminată cu mii de
priviri încărcate de patimă,
ca o leoaică îndrăgostită,
femeia din tablou e mai
însingurată decît crezi.
Şi mult mai tăcută....
Pentru că sunt pure poezii, îndrăzneţe şi inteligente,
muzele lui Mihalache
mă fac să iubesc
din ce în ce mai mult
femeile din tablouri.
NB. Expoziţia este deschisă la Centrul de cultură "George Apostu" din Bacău
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu